De onderneming groeit en het is tijd voor een nieuwe kantoorruimte. Het is natuurlijk heel verleidelijk om direct na te denken over mooie meubels en de nieuwe indeling. Natuurlijk mag je wegdromen bij deze mooie nieuwe stap, maar het is ook belangrijk om een aantal zaken goed geregeld te hebben. In deze blog geven we je een aantal zaken mee die je ook in orde moet hebben wanneer je in je nieuwe kantoorruimte trekt.

Verzekeringen

Het verzekeren van je nieuwe kantoorruimte is erg belangrijk. Als er kortsluiting ontstaat door verkeerde elektrakabels, ben je vandaag de dag goed de pineut! Internetverbinding via de WiFi werkt niet meer, de computers van je personeel werken niet meer, zelfs het koffiezetapparaat is buiten werking. Als je lekkage hebt waardoor je gloednieuwe vloer er weer uit moet, dan ben je ook een tijdje uit de running met je onderneming. Om je hiervoor in te dekken doe je er goed aan om een verzekering voor je kantoorruimte of kantoorpand af te sluiten. Weet je niet zeker welke verzekering of aanbieder het beste bij je past? Kijk dan op de website van www.verzekering.nl voor een handige vergelijking van verschillende opstalverzekeringen.

Meerwerk

Als je een aannemer hebt die je nieuwe kantoorpand aan het bouwen of aan het verbouwen is, dan is het een goed idee om alvast goed na te denken over hoe je wil dat je leidingen gaan lopen. Ook loze leidingen voor stroomkabels en internetkabels kun je vaak laten leggen door de aannemer. Er zijn wel vaak verbonden aan het laten uitvoeren van zogenaamd meerwerk. Desalniettemin is het van belang om rekening te houden met je wensen en benodigdheden bij een nieuw kantoorpand. Misschien wil je te zijner tijd ook klanten ontvangen in je nieuwe pand. Je wil dan natuurlijk niet dat zij struikelen over kabels, maar dat deze gewoon mooi zijn weggewerkt.